Quality,
Environment,
Safety and Health Policy

Committed to excellence and innovation in the renewable energy and gas sector

Quality Policy, Environment, Health and Safety and Corporate Social Responsibility

The Management of Exera Energía, S.L., through this statement, communicates its commitment to the development and implementation of the Quality and Environmental Management System. It takes responsibility for continuously improving its effectiveness, meeting customer and legal requirements, and actively participating in environmental protection and pollution prevention.

Esta Política de Calidad, Medio Ambiente y Responsabilidad Social Corporativa refleja los distintos principios en que nos basamos en cuanto a la calidad y respeto por el medio ambiente en la realización de nuestras actividades de “Servicios de Ingeniería de la Propiedad y Servicios de Operación y Mantenimiento de Instalaciones Industriales” y que marcan la línea a seguir por la empresa y por nuestro sistema de gestión para consolidarnos y ser un referente en el sector:

1. La orientación hacia la satisfacción de nuestros clientes mediante la máxima Calidad de los servicios prestados, entendida como:

  • Honestidad y calidad humana ofreciendo un servicio de máxima calidad basado en la profesionalidad desde la honestidad y la calidad humana, que permitirá que las relaciones con nuestros clientes sean fructíferas y duraderas.
  • Flexibilidad: adaptamos nuestros servicios a las necesidades de nuestros clientes, encontrando la solución más conveniente para el problema que nos planteen gracias a nuestra dilatada experiencia.
  • Con los mejores recursos: poniendo a disposición de nuestros clientes personal con la experiencia y la cualificación necesarias para proporcionar el mejor resultado, aspirando a superar las expectativas del cliente, satisfaciendo los requisitos y exigencias de estos en materia de calidad y medio ambiente en los servicios y plazos ofertados.
  • Un gasto menor para un beneficio mayor: la potenciación de la máxima calidad del servicio acorde con el máximo respeto al medio ambiente, optimizando el coste y generando valor a largo plazo.

2. La mejora continua de la organización en materia de protección Medio Ambiental promoviendo:

  • Liderazgo:  priorizando los objetivos y las ideas en favor de la protección del medio ambiente manteniendo al equipo motivado y alineado.
  • Desarrollo sostenible: la generación de impactos positivos sobre el medio ambiente, implementando un programa de concienciación Medio Ambiental.
  • La adopción de procesos que reduzcan el uso de materias primas, energía y agua.
  • La conservación de recursos mediante la reutilización y el reciclado.
  • Reducción de la generación de residuos en las operaciones actuales y futuras.

3. El cumplimiento de las disposiciones legales, requisitos reglamentarios locales, autonómicos, nacionales y comunitarios, así como otros requisitos que la organización pueda suscribir.

4. La adecuación, modernización y mantenimiento de nuestras infraestructuras y equipos aplicando las nuevas tecnologías en aquellas áreas que lo permitan.

5. El establecimiento de un marco de concienciación, capacitación y participación para los RR.HH. que formamos parte de la organización, de forma que exista una generación de iniciativas de mejora y se desarrollen planes de formación que consideren tanto los aspectos de calidad como los medioambientales de cada puesto de trabajo. Así mismo, apoyamos a los jóvenes mediante un Programa de Colaboración con Institutos y Universidades, para que puedan incorporarse al mundo laboral y aprender y desarrollar una carrera profesional con nuestra organización como referencia en el sector. 

6. Política de Derechos Humanos: Exera respeta, defiende y respalda la Declaración Universal de los Derechos Humanos proclamada por la Asamblea General de las Naciones Unidas en Paris en 1948. En Exera trabajamos firmemente para la defensa de los derechos humanos dentro de nuestra organización, permitiendo crear un ámbito con las condiciones indispensables para que los seres humanos vivamos dignamente en un entorno de libertad, justicia y paz. Por ello, nos comprometemos a que nuestra organización abandere la defensa y protección de los derechos humanos reconocidos en todas sus actividades y zonas geográficas en las que se desarrolle, así como promover la implantación de estos principios y valores entre sus clientes, proveedores, subcontratistas y demás empresas colaboradoras.

7. Protección de la salud de nuestros trabajadores mediante la prevención de los riesgos derivados de su trabajo, protección de la maternidadcampañas informativas sobre los riesgos ocasionados por virus de influenza y otras enfermedades que puedan afectar a su salud.

8. Prevención del acoso sexual y el acoso por razón de sexo de nuestros trabajadores mediante la implantación del Protocolo para la prevención y actuación frente al acoso sexual y acoso por razón de sexo.

9. La difusión de esta política al público, socios, proveedores, clientes y subcontratistas, tratando de impulsar la responsabilidad compartida a favor de la gestión Medioambiental.

La Dirección se compromete a que la presente Política de Calidad,  Medio Ambiente y Responsabilidad Social Corporativa sea coherente y fiel reflejo de nuestras actividades, revisándola y adecuándola a las mismas cuando sea necesario.

Esta política va a servir para proporcionar un marco de referencia para establecer y revisar los objetivos de calidad,  medioambientales y de responsabilidad social corporativa. Del mismo modo, se asegura que es difundida, comunicada y entendida por todas las personas pertenecientes a nuestra Organización.

Dirección de Exera Energía.

 En Madrid, a 22 de noviembre de 2022.

Quality, Environment, Health and Safety Policy and Corporate Social Responsibility

The Management of Exera Energía, S.L., through this statement, communicates its commitment to the development and implementation of the Quality and Environmental Management System. It takes responsibility for continuously improving its effectiveness, meeting customer and legal requirements, and actively participating in environmental protection and pollution prevention.

This Quality, Environment, and Corporate Social Responsibility Policy reflects the principles guiding our quality and environmental efforts in carrying out our activities in «Property Engineering Services and Operation and Maintenance of Industrial Facilities.» These principles outline the direction the company and our management system will follow to consolidate and become a reference in the sector:

  1. Customer satisfaction through high-quality services, understood as:
    • Honesty and human quality: Offering top-quality services based on professionalism, honesty, and human quality, fostering long-lasting, fruitful relationships with our clients.
    • Flexibility: Adapting our services to client needs, finding the most convenient solution for their challenges through our extensive experience.
    • Optimal resources: Providing clients with personnel possessing the necessary experience and qualifications to deliver the best results, striving to exceed client expectations, and meeting quality and environmental standards within the offered services and timelines.
    • Lower costs for greater benefits: Maximizing service quality with the utmost environmental respect, optimizing costs, and generating long-term value.
  2. Continuous organizational improvement in environmental protection by promoting:
    • Leadership: Prioritizing objectives and ideas in favor of environmental protection while keeping the team motivated and aligned.
    • Sustainable development: Generating positive environmental impacts through an Environmental Awareness Program.
    • Adoption of processes that reduce raw material, energy, and water usage.
    • Resource conservation through reuse and recycling.
    • Waste reduction in current and future operations.
  3. Compliance with legal provisions, including local, regional, national, and EU regulations, as well as other commitments the organization may undertake.
  4. Modernization and maintenance of our infrastructure and equipment by applying new technologies where feasible.
  5. Establishing a framework for awareness, training, and participation for all Human Resources within the organization, encouraging improvement initiatives and developing training plans that consider both quality and environmental aspects of each role. Additionally, we support young people through a Collaboration Program with Institutes and Universities to help them enter the workforce and develop a professional career with our organization as a sector reference.
  6. Human Rights Policy: Exera respects, defends, and upholds the Universal Declaration of Human Rights, proclaimed by the UN General Assembly in Paris in 1948. We work firmly within Exera to defend human rights, creating an environment where people can live with dignity, freedom, justice, and peace. We commit to ensuring our organization champions the defense and protection of human rights in all activities and regions in which we operate, and we promote these principles and values among our clients, suppliers, subcontractors, and collaborating companies.
  7. Protecting our workers’ health through risk prevention related to their work, maternity protection, and information campaigns about risks from influenza viruses and other diseases that may affect their health.
  8. Preventing sexual and gender-based harassment among our workers through the implementation of the Protocol for the Prevention and Response to Sexual and Gender-Based Harassment.
  9. Promoting the dissemination of this policy to the public, partners, suppliers, clients, and subcontractors, seeking to foster shared responsibility for Environmental Management.

The Management commits to ensuring that this Quality, Environment, and Corporate Social Responsibility Policy is consistent with and accurately reflects our activities, reviewing and adjusting it as necessary.

This policy will serve as a reference framework for setting and reviewing quality, environmental, and corporate social responsibility objectives. It will also ensure that it is communicated, understood, and implemented by all members of our Organization.

Exera Energía Management
Madrid, November 22, 2022



量、境、健康与安全政策及企社会

**Exera Energía, S.L.**管理此声明,表达其对质量和境管理体系开施的承。我们负责不断提高其有效性,足客和法律要求,并极参与境保防。

量、境和企社会任政策反映了我在开展财产工程服和工业设施运维护程中指们质量和境工作的原些原则为公司和我的管理系指引了方向,以便巩固并成内的杆:

  1. 量服务实现户满,具体表在:
    • 诚实和人文素:提供基于专业性、诚实性和人文关怀的高量服,促与客建立期、富有成效的关系。
    • 灵活性:根据客需求整我的服,通丰富的经验找到最合适的解决方案。
    • 最佳提供有必要经验资质工,以交付最佳果,努力超越客期望,并在提供的服时间量和准。
    • 降低成本,实现更高效益:在最大限度尊重境的同,最大化服务质量,化成本,并期价
  2. 动环境保的持续组织
    • 领导先考有利于境保的目和想法,同保持团队的激励和协调
    • 可持续发:通过环境意识计极的境影响。
    • 采用减少原材料、能源和水使用的流程
    • 重复使用和回收实现资源保
    • 在当前和未来的操作中减少物的
  3. 遵守法律,包括地方、区域、国家和欧盟的法,以及公司可能承担的其他义务
  4. 在可能的用新技实现础设施和设备代化和维护
  5. 公司内部的所有人力源建立意、培和参与的框架,鼓励改并制定培训计划,考到每个位的量和境方面。此外,我与学院和大学的合作目支持年人,帮助他们进职场,并与我的公司一起展其专业生涯,使其成中的典范。
  6. 政策Exera尊重、维护并支持合国大会于1948年在巴黎通**《世界人宣言》**。在Exera内部,我们坚定地而努力,造一个在自由、正与和平中有尊生活的境。我确保我组织在所有活和区域中倡的捍和保,并在我的客、供商、分包商和合作企中推广些原和价值观
  7. 过预防与工作相关的风险、孕期保以及有关流感病毒和其他可能影响健康的疾病的风险信息宣,保护员工的健康。
  8. 过实施《性骚扰与基于性骚扰预防与应对议工中的性骚扰和基于性骚扰
  9. 向公众、合作伙伴、供商、客和分包商推广一政策,努力推共享的境管理任。

管理确保本量、境与企社会任政策与我的活一致,并能准确反映我的工作,必要时对审查整。

本政策将作制定和审查质量、境和企社会任目的参考框架。同,它将确保政策在我组织中得到沟通、理解和施。

Exera Energía管理
20221122日,德里

EN
Scroll to Top